jjohhannass

Av Johanna - 5 mars 2012 17:04

Tjena Tjena! Nu har jag kommit hem efter en urtråkig dag i skolan, började med att vi hade vikarie... -.- Våran lärare är grym, så att ha vikarie är ingen bra idé! Nåja, jag fick iaf en riktig bra bild på den gröna falukorven till lunch. Det är så att jag och mina 2 fantastiska vänner Alva och Tilde har bestämt oss för att skicka bilder på skolmaten och ett brev till kommunen. Ni kanske får höra vad vi skrev lite senare! Efter skolan for jag och Tilde hem till Alva, där vi fikade, gjorde läxan och körde Just Dance 3! Awesome, love you brudz! <3 I morrn ska jag följa med Tilde och då ska vi påbörja brevet, och spela på hennes nya piano! OMG OMG OMG!

Love doesn´t need a face to be pretty.

Av Johanna - 5 mars 2012 07:35

Hejsan hejsan! Nu får jag bara blogga lite snabbt, ska snart hänga väskan över axeln och fara till skolan! Ni får ialla fall en snabbtitt på min outfit!

*Sjal- Farmor, *Tröja-Kappahl, Mjukisbyxor- Team Sportia.

Ja, nu har jag ju kommit hem från fjällen, jätteskönt! Jag gick och la mig och sov på en gång, jag var helt slut! Nåja, hoppas ni får en bra dag! Peace and Love!

Av Johanna - 1 mars 2012 10:16

Idag är det den första mars, vilket betyder att min idol Justin Bieber fyller 18 år! Jag har inte nämnt det i bloggen, men jag är ett gigantiskt fan av honom. Jag bryr mig inte om vad ni tycker, om ni tycker att han är bög eller vad tusan ni hittar på, för alla får tycka vad de vill, och sedan jag såg Never Say Never ändrades min bild av honom helt. Innan jag såg den så sa folk att han var bög, att allt han gjorde var egentligen bara ett skal och när han var hemma så var han ett svin. I filmen så fick man se hans fina sidor, de visade allt gott han gjort för världen, men de gömde ingenting. De visade att han var busig, och de borde alla få vara! De visade att han kanske inte alltid lydde alla regler... ;) Jag tycker ialla fall att han är underbar, vad tycker ni? Kommentera gärna! Nåja, nu är jag i fjällen efter en lång busstur och här är det jättekul! Igår for jag och mormor och morfar och fiskade, sen for vi och åkte skoter och efter det kollade vi på Sverige-Kroatien. Nu ska vi snart göra i ordning husvagnen som min mamma, pappa, storasyster och hund ska sova i.

Nu ska ni få lyssna på vad jag hör i mitt öra just nu!

Love it! <3

Av Johanna - 28 februari 2012 10:32

Jag fick inte in några bilder på fjällen, så nu kommer lite bilder på stället jag ska till!

På höger bild ser man en övergiven stuga, och fjället i bakrunden.

Det här är alltså utsikten från fjället. Personerna är jag och min pappa!

Av Johanna - 28 februari 2012 10:07

Ja, efter en lång helg i Sundsvall hinner jag bara komma hem, packa upp och sen packa igen. Fast den här gången far jag ännu mer norrut, (Jag trodde också det var omöjligt...)  ovanför Arvidsjaur, Arjeplog. Typ världen ände om du frågar  mig... Men det är otroligt vackert där uppe! I höstas for jag och min familj, min mormor och morfar, min morbror och hans fru upp med helikopter till det högsta fjället där och sen vandrade vi ner. Nu är det ju som sagt vinter och då är det pimpelfiske som gäller! Jag far själv upp dit nu, bor hos mormor och morfar i deras lilla husvagn och sedan på Torsdag  kväll så kommer resten av familjen! Ska bli rätt kul ändå!

Av Johanna - 27 februari 2012 17:05

Idag när jag var ute och gick med min hund Texas så jag en Gumma och en Gubbe i typ 90-års åldern gå och hålla hand. Det var supergulligt! Jag tittade på de och log och de log tillbaka och huden runt ögen rynkade sig så det såg ut som min säng på morgonen! ;) Haha, nu låter det som något olagligt, att gamlingar inte får hålla hand utan att alla snackar om det, men det är inte så ofta man ser det. Nåja, nu bär det snart iväg på basket träning. Känns sådär, dels för att jag har varit i Sundsvall i hela helgen och spelat fotboll, jag kom hem 2 inatt... Och dels för att jag mest troligt har dragigt ut en led i mitt knä. Men sånt är livet. I cupen i Sundsvall så förlorade vi B-finalen btw, men det känns ändå jättebra, vi sov på Elite Knaust Hotell i 2 nätter och hade askul! Jag blev fälld 2 gånger och hon som fällde mig fick guld kort! Jag gladde mig i hemlighet, hehe... Nu måste jag gå, Hugs and Kisses to you!

Av Johanna - 27 februari 2012 16:43

Nu har det varit tjorv, hit och dit, om jag ska skaffa blogg eller inte men som ni ser är jag här! Hope You enyoj!

Jag är en glad tjej på snart 12 vårar som bor med min familj uppe i norra Sverige. På fritiden spelar jag basket och fotboll, och umgås med mina fina vänner. Jag är ett gigantiskt fan av Twilight och Justin Bieber! ENJOY!