jjohhannass

Alla inlägg under april 2012

Av Johanna - 19 april 2012 20:06

Hejsan! *host host*, jag sitter nu vid datorn och nyser och hostar. Kanske ni kan gissa varför? JO, jag är förkyld... Veckan har defenitivt inte varit bra. Måndagen började med skola, första skoldagen efter lovet. När skoldagen började så snöade det, vilket var ett minus och jag började få ont (som f*n) i magen. Jag trodde att det skulle gå över men så fort jag åt eller drack någonting så fick jag ondare. Jag gick till skolsköterskan som typ trodde att det kunde vara någon magbakterie eller något. "Så länge du inte mår illa och spry är det nog ingen fara," sa hon. Och sedan hade vi gympa och då kunde jag inte vara med längre, jag orkade verkligen inte. Jag låg i omklädningsrummet typ hela gympan och bara bad till "mannen i himmelen" (haha...) att det skulle gå över. Sedan kom Stina in och sa att jag inte fick vara kvar längre, att jag mådde för dåligt. Jag ringde pappa som kom och hämtade mig och jag hann vara hemma i typ 7 minuter innan jag kräktes. Sedan var det över, jag kom till skolan som vanligt på tisdagen och då täppte min näsa igen, totalt. Jag pallrade mig till skolan på onsdagen igen och när jag kom hem, somnade jag. Jag for till Arcus och kollade på när laget spelade mot GIF, 4-4 blev det. Sedan har jag varit hemma idag och det blir jag i morgon också. Då ska jag klippa mig, jippie! Fast förra gången klippte de typ 1 dm av mitt hår, så det blir bara topping i morgon. Nu har jag kommit hem från basketavslutningen där det blev föräldramatch, tacos och prisutdelning. Alla tjejer fick varsin kexchoklad och en nallebjörn. Sedan fick man också en medalj för en utmärkelse, t.ex den som varit på mest träningar, årets svettdroppe och jag (tillsammans med Alva, Alva och Frida) fick årets plankkrashare, alltså årets returtagare! Nu ska jag kolla hockey och sedan gå och sova, hej svejs!

    (Jag döpte nallen till Teddy, hihi!)

Av Johanna - 15 april 2012 10:38

Asså nu får jag ta och skärpa mig... Jag har tänkt blogga hela tiden men sen har något annat kommit i vägen och sedan var den dagen slut... Nu ska jag i alla fall lägga upp bilder från stugan och från påsklovet som pågick den här veckan. 

       

Jag och Vendela grillade marshmallows en av dagarna, det var jättemysigt!   Träffade även en sälunge, som var supersöt!              Den årliga pimpeltävlingen vann min farbror Göran!  Som jag skrev tididgare så fick vi igång våran fyrhjuling som stått under presenning i 3 år. Väl i stan så köpte jag ett par örhängen och bakade cupcakes, som blev supergoda!            Receptet kan ni få om ni ber snällt! ;) Nu ska jag dra lakan med mamma och sen höra om någon vill följa med och se Titanic i 3D! Älskar den filmen, så jag hoppas att någon vill följa. Sen blir det vinna eller försvinna för LF i Södertälje, mot Södertälje. Om de vinner blir det final! :) Go LF! Vi hörs!                                           



Av Johanna - 10 april 2012 16:16

Har nu kommit hem från stugan, därav bloggavbrottet. Ledsen att jag inte förvarnade att jag inte skulle kunna blogga, men gjort är gjort. Nu sitter jag och väntar på att klockan ska ticka fram till 7 då LF matchen börjar! I stugan har vi badat (inte i havet utan i våran badtunna) och busat! Vi har äntligen fått igång våran fyrhjuling (efter 3 år) så jag och Vendela har kört som galningar, hehe. Jag orkar inte skriva varje dag i detalj men jag kommer väl skriva mer sedan, bilder kommer iaf. I morgon ska jag fara in till stan och små-shoppa lite grann. Ensam, för jag orkar inte gå med någon kompis då det ofta blir " Åh, dit vill jag gå!" "Där måste jag köpa en grej" mm. Ensamvargen on the road! Haha, nu får ni inte slösa bort mer tid vid datorn tycker jag utan ta och knappa in LF matchen på tv:n på Eurosport klockan 7, sålong!

Av Johanna - 2 april 2012 15:05


Hej! Oj, märker att det var ett tag sedan jag skrev... Hehe... Det är väl bara ett tecken på att jag har annat för mig än att sitta vid datorn, eller? Jaja, LF förlorade i allafall hemma mot Sundsvall, så nu är de i Sundsvalls hall och värmer upp inför matchen ikväll. Den ser vi via 24Norrbotten. LF har också med sig en hel hejarklack på 50 pers som följer med för att stötta laget in i semi! 


I helgen så har det varit basket, läxa, earth hour och basket som stått på schemat. Vi spelade Lulebo Cup och vi vann guld! Eller, ja, Höken 1 vann guld, vi kom 4a. Men vi är ju trots allt ett lag så det blir det ju som att vi vann!



Fin fin!



I lördags var det ju earth hour, det var jättemysigt! Jag och mamma gjorde en jättegod efterätt i mörkret och det var nog det som var den hemliga ingrediensen.


 Yummie!


Jag sa ju att jag skulle ladda upp en bild när vi var med i tidningen, och här kommer den! 

de i S

Hoppas det var okej Tilde? Annars är det bara och säga till! Hoppas att det händer något nu, att någon reagerar och gör något åt detta och att det inte bara glöms bort. 


Nu ska jag plugga och sedan käka för att sedan fara och träna! Jag har märkt att det har blivit något knäppt med bloggen, vet inte om det syns. Asså det är typ ingen text på något inlägg. Jag höll på att mixtra med texter och sedan vet jag inte vad som hände. Ni får ursäkta, jag ska ta och fixa det så fort jag kan men just nu är det inte det viktigaste på min Att-Göra-Lista. Om ni verkligen vill veta vad det står, kan det gå med att dra musen över inlägget så kanske det syns, annars får ni stå ut, hejdå!








J

Presentation


Jag är en glad tjej på snart 12 vårar som bor med min familj uppe i norra Sverige. På fritiden spelar jag basket och fotboll, och umgås med mina fina vänner. Jag är ett gigantiskt fan av Twilight och Justin Bieber! ENJOY!


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards