jjohhannass

Alla inlägg under mars 2012

Av Johanna - 30 mars 2012 14:51

Nu sitter jag på golvet i vardgasrummet och solen skiner in igenom balkongdörren. Haha, det där lät poetiskt...

Jag har kommit hem från skolan nu, och har bestämt mig för att chilla till 5 då jag ska käka och sedan fara på LF. Om de vinner nu går de till Semi, Wiiho! 

Igår var jag som sagt först på Waldorf med syster och sedan vidare på konsert med Den Svenska Björnstammen.

Fy fan vad bra de var. That´s all i can say. Det var så fruktansvärt bra musik, basen stog så högt att man blev döv och känslan publiken förde med sig var underbar! Vi stog längst fram och kunde i pricip ta i sångarna! Tog nästan inga kort, och de kort som jag tog raderade jag. Istället filmade jag nästan allt, men min syrra plåtade (såklart). Kanske kommer med någon video senare?


Idag var jag faktiskt i tidningen, så stolt man blev. Kommer en bild sen när jag har fått tidningen. 

Nu måste jag äta något innan jag svälter ihjäl! Sålong

Av Johanna - 28 mars 2012 14:41

Halloj! Nu sitter jag här med Texas och försöker få tyst på honom, inte så lätt... Idag känner jag mig väldigt lat, orkar inte fara ut och springa som jag hade sagt, vill inte baka cupcakes, men äta de. Ikväll så ska jag fara på Northland, medans mamma och Josse är på bio. Förhoppningsvis orkar jag fara dit. Jag ska kanske ta och städa badrummet en sväng, eller inte... 


      

Dag 4, det här åt jag idag       Rent och Fint!         Jag fick besök av en skalbagge

Frukost:Fil, macka, Juice                                       igår, och fick panik...

Lunch: Köttbullar, potatis

Middag: Antingen på Northland,

eller nån soppa



Jag, Tilde och Alva har skickat in ett brev till kommunen (kanske jag har skrivit om tidigare, vet inte) där det stog att vi var inte nöjda med skolmaten eller vår sunkiga gympahall. Det kom någon skolpolitiker till skolan och vi gav de brevet. I morgon kommer också NSD till våran klass för att intervjuva oss, och när våran lärare sa det blev vi först livrädda, men sen jätteglada! Ni får hålla utkik, och ni som bor i södra Sverige (eller ni som inte har NSD) får ta och kolla in på www.nsd.se och se om de har skrivit något. De har ju inte intervjuvat oss ännu, men det kanske står i tidningen på fredag eller lördag? Nåja, nu ska jag äta något och sen städa, eller inte. Sålong!

Av Johanna - 27 mars 2012 18:29

Hola! För första gången på väldigt länge har jag i princip ingenting att göra. Känns obeskrivligt skönt! Jag har städat rummet, det tog 3 timmar. Haha, jag dammtorkade bara... Dagen har varit bra, jag blev klar med skålen i slöjden men vi fick inte ta hem den för att vi är typ tvungna att stoppa de i ett skåp i en vecka. Just nu sitter jag och Fredrik och spelar WordFeud, han äger ut mig. Jag råkade lägga ett ord för 3 poäng, och han lägger typ för 80 poäng, blä. Jag sitter och nöter Den Svenska Björnstammen till konserten på torsdag och Boyfriend. Jag orkade inte att fara ut att springa idag, får kanske bli i morgon i stället. Jag hade föresten fel om att det var sista träningen, det är typ 5 kvar. Nu ska jag snart äta, så här får ni ett klipp med Den Svenska Björnstammen, "Ett fel närmare rätt" heter låten.


0.09 börjar sången! Sedan nöter jag även Boyfriend, men det är en massa upphovsrätt grejsimojs. Sök på den istället! Puss!

#1

Av Johanna - 26 mars 2012 15:08

Hello! Sverige är först i Europa och 2 i världen attt göra så att Justin Biebers nya låt Boyfriend ligger 1:a på ITunes! Yey! Nu sitter jag och nöter den, och klockan tickar otroligt sakta tycker jag. Jag ska på träning ikväll, sista för säsongen! Det är ju egentligen träning på torsdag också men eftersom jag och Josefine ska gå på "Den Svenska Björnstammen" och gå ut och äta innan det, hinner jag inte. I stället far jag ut och springer i morgon. I helgen är det ju Lulebo cup, så det är extra viktigt att träna om man vill ha mycket speltid! Dagen har varit so so, bra för att pappa kom till skolan och var med på musiken, så den blev rolig för en gångs skull. Dålig är lite privat, men det har bara inte varit kul. Det kändes bara bertyggande när pappa kom. Det var roligt. Nu ska jag kolla tv, men vi hörs!

Av Johanna - 25 mars 2012 19:35

Hej hej! Nu har jag kommit hem efter en underbar helg i stugan! Idag så gjorde vi våfflor, eftersom det är våffeldagen och sedan ställde vi om klockan, ni har väl inte glömt det? Sedan for vi hem, men vi kom hem lite sent så jag hoppade träningen. Istället for jag ut och sprang, sedan körde jag lite sit-ups och armhävningar, hurtig som man är! Haha, not... Snart ska vi titta på 2012 som börjar 21.00 på TV3. Känns piss att ställa alarm i morgonbitti kvart i 7, då den egentligen är kvart i 6! Blä, äckligt tidigt om jag får säga det själv. Nu ska jag väl spela lite piano, så hörs vi sen! Bye bye!

Av Johanna - 24 mars 2012 13:32

Hejsan! Jag sitter i stugan nu och väntar på att Vendela ska komma över. Vi kom hit igår, jag åkte hit med Vendela och Göran direkt efter skolan. Ingenting speciellt har hänt, förutom att Alva har kommit tillbaka till skolan efter 2 veckor hemma. Hon har typ drabbats av alla sjukdomar, samtidigt... Jag har förövrigt blivit kallad "diagonal boll" vad nu det betyder..? Förlåt att jag har glömt bort det här med "30 dagar" men ni ska snart få se den 4:e dagen... I stället kan ni få svar på lite frågor! 1. Vill du ha tillbaka ditt ex? Nej2. Är du singel? Ja3. Har du någonsin förlorat en nära vän? Nja, ingen har dött men hon (Tilde E) har flyttat.4. När var sista gången du verkligen skrattat? Idag, med min kusin Vendela.5. Något är fel, den första personen du vänder dig till? Alva <36. Är det någon som inte gillar dig längre på grund av något du gjorde? Nej, inte vad jag vet.7. När var sista gången du grät mycket? När jag trodde att min hund Texas hade försvunnit.8. Är det någon du vill göra allt med? Haha, nej, inte ALLT...9. Hur många kan du berätta allt för? 510. Har du någonsin sett en fallande stjärna? Jo, fast det var ett tag sedan.11. Har personen du senast höll i handen någon betydelse för dig? Ja12. Beskriv dig själv med ett ord? Snäll13. Har du något som hör till ditt ex? Nej14. Har du någonsin kysst någon av det motsatta könet? Nej15. Fullständigt namn? Esther Johanna Westman16. Favoritlåt? Some die young- Laleh17. Favoritfärg? Lila18. Bästa vänner? Alva och Tilde19. Person du saknar? Tilde E, en tjej som flyttat till Göteborg20. Är det någon du hatar? Jo, men jag vill inte nämna några namn...21. Gråter du ofta? Nej, väldigt sällan22. Vart bor du? På Jorden! I norra Sverige.23. Vem kramade du senast? Vendela 24. Har du varit olyckligt kär någon gång? Jo, många gånger.25. Vem pratade du med senast? Mormor! 26. Röker du? Usch, nej!27. Är du kär just nu? Nej28. Vem kan du berätta allt för? Alva29. Favorit djur? Elefant30. Hur lång är du? 1.6531. Vem äger ditt hjärta? Jag32. Favorit film? Twilight- filmerna33. Är du lättsårad? Nja, sådär.34. Hur mycket bryr du dig om ditt liv, på en skala 1-10? 935. Har mest minnen med? Vendela36. Människor har du nyligen blivit mer "nära"? Lova, Elin37. Den hetaste personen du känner? Jag? Haha, nej jag vet inte...38. En som du inte kan leva utan? Vendela39. Hatar eller älskar du ditt liv? Inget av de, men jag gillar mitt liv.40. Vem du älskar mest? Mig självNu har ni fått veta ytterligare lite mer om mig! Sålong!

Av Johanna - 21 mars 2012 14:49

Hola! Har kommit hem från en hyfsad dag på ormberget, det var jäkligt jobbigt att bara ALLA saker till bilen, ush... Mina armar är spaghetti just nu... Ska faktiskt fara in till stan och hämta ut biljetter till Den Svenska Björnstammens konsert nu på torsdag! Ska bli jätteroligt faktiskt! Jag går med min fina syster Josefine som äger bloggen www.jwestmans.blogg.se   Jag är svin trött så nu får det vara bra med bloggandet för idag! Här kommer bilder från dagen! 


         Ganska liten backe, men den dög för alla oss i allafall! Vi var 4 skolor typ.  Ganska dåligt väder, men det var skönt för annars hade det nog blivit för varmt! Sålong! :)

Av Johanna - 20 mars 2012 19:47

Hellu bloglovers! Jag ska snart fara till Kvantum och handla matsäck till morgondagens utflykt till Ormberget. Slalom blir det, yey! Igår var jag hemma (igen) och sedan på kvällen bakade vi kladdkaka till min vackra syster som hade namnsdag! Den blev ändå rätt fin... Vad tycker ni? :)  

Idag var jag i allafall på skolan, vilket var kul. Vi har förresten fått en ny klasskompis, William heter han! Han verkar snäll, "småvuxen" (vilket betyder vuxet beteende i en barnkropp), och man märker att han är nervös. Så som våran klass är så förvånar det mig inte alls... Ja, nu måste jag gå men vi hörs ju, eller hur!  

Presentation


Jag är en glad tjej på snart 12 vårar som bor med min familj uppe i norra Sverige. På fritiden spelar jag basket och fotboll, och umgås med mina fina vänner. Jag är ett gigantiskt fan av Twilight och Justin Bieber! ENJOY!


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards